Om oss

Fremtind er et av Norges største forsikringsselskaper. Vårt viktigste oppdrag er å hjelpe og motivere folk til å ta vare på helsen, verdiene og omgivelsene sine – og vi skal være der når det trengs. Vi har over 1 300 ansatte som hver dag jobber med å lage produkter og tjenester som betyr noe i folks liv.

Markedsposisjon og eierforhold

Vi har en samlet markedsandel per 2. kvartal på 18,7 prosent for skadeforsikring. I privatmarkedet er vi nå landets største skadeforsikringsselskap med en markedsandel på 24,7 prosent og over 1,1 millioner kunder. Markedsandelen i bedriftsmarkedet er på 9,2 prosent, med ca. 82 000 kunder.

Fremtind Forsikring eies av SpareBank 1 Gruppen (51,44%), DNB Bank ASA (28,46%) og Eika Gruppen AS (20,10%). Vi har over 1 300 ansatte fordelt på Oslo, Hamar og Stavanger. Hovedkontoret er i Oslo.

Forsikring gjennom bank

Forsikringene våre kan kundene kjøpe enten hos DNB, SpareBank 1 eller i Eika. De som er medlem i et LO-forbund, Norsk Sykepleierforbund, Econa eller Virke, kan kjøpe forsikringer direkte av forbundene.

Hvem gjør hva overfor kundene våre?

Når kundene skal kjøpe eller endre en forsikring, eller har behov for å snakke med en forsikringsrådgiver, tar de kontakt med banken eller forbundet sitt. Skjer det en skade eller et uhell, er det vi i Fremtind som hjelper dem.

Kjernen vår

Samfunnsoppdraget vårt

Vi i Fremtind gjør mer enn å følge opp innmeldte skader, vi har også et viktig samfunnsoppdrag.

Det innebærer at vi i tillegg til å håndtere skadesaker, tilbyr skadeforebyggende råd og tjenester til kundene våre: Vi skal hjelpe og motivere folk til å ta vare på helsen, verdiene og tingene sine – og vi skal være der når det trengs.

Som en betydelig aktør i forsikringsbransjen, kan vi også påvirke utviklingen i samfunnet vårt. Vi har god dialog med myndighetene og vi kan mye om teknologi, risiko og skadeforebygging. På vegne av kundene våre, bruker vi derfor stemmen vår til å løfte frem viktige samfunnsutfordringer, skape debatt og påvirke.

Ledestjernen vår

Vi i Fremtind ønsker å være morgendagens forsikringsselskap. Det er en mental tilstand – en tilstand hvor vi skaper nytt med forankring i det vi er og samtidig utforsker det ukjente. Ledestjernen er med andre ord det vi skal strekke oss etter. Du kjenner kanskje igjen uttrykket hvis vi sier visjon? Vi foretrekker å bruke ledestjerne, fordi det tydeligere beskriver hva som er hensikten – at den skal lede oss til å oppfylle samfunnsoppdraget vårt.

Verdiene våre

Verdigrunnlaget vårt er avgjørende for å bygge den kulturen vi ønsker å ha. Fremtinds verdier definerer hvem vi er og hvordan vi ønsker å være som selskap.

Se også